Trening for eldre: CrossFit er for alle

Trening for eldre

Det har dessverre blitt en norm blant eldre at kun et fåtall eldre mennesker kan trene CrossFit. 

Mange oppfatter CrossFit som vanskelig og mener derfor at det ikke egner seg for dem. Dette kunne ikke vært lengre fra sannheten. CrossFit kan gjøres tilgjengelig for alle uansett alder.

CrossFit er ikke bare gøy, men gir utrolig mange fordeler og helsegevinster.

CrossFit programmene tilpasses dine behov

Det er ikke forventet å utføre olympiske løft eller tunge markløft. Du kan derimot gjøre et stort antall øvelser og få utrolige resultater. Alt dette mens du trener på en trygg og effektiv måte.

I motsetning til andre treningsmetoder, legger CrossFit vekt på funksjonelle øvelser. Dette styrker flere muskler og ledd om gangen. 

Ettersom treningsøktene endres daglig hjelper det med å holde motivasjon oppe og hindrer stagnasjon.

Hva er egentlig gevinstene for de eldre?

Først og fremst øker muskelmassen. Aktiv trening forhindrer beinskjørhet. Øker mobilitet i skuldre, hofter, knær og ankler. Vekttap reduserer risikoen for blant annet type 2 diabetes og hjerte- og karsykdommer. Forbedrer balanse og koordinering som også reduserer risikoen for å falle.

Funksjonelle øvelser

Som nevnt tidligere har CrossFit et stort fokus på funksjonelle øvelser. Trening fremmer ytelsen i de hverdagslige aktivitetene som kan være å gå, løfte kasser, hagearbeid osv. 

CrossFit kan også skaleres for å møte behovene til alle, uavhengig av deres nåværende omstendigheter eller treningsnivå.

CrossFit 46 tilpasser seg dine behov

Bryt normen og kast deg med, CrossFit 46 har dedikerte coacher som veileder deg til en bedre livskvalitet! 

I tillegg mener vi at gode rutiner hindrer smitte. Vi tar dugnaden seriøst slik at du kan ha en trygg treningsøkt. Velkommen til CrossFit 46.